Skip to main content

Tomten har ett starkt varumärke han!

Det närmar sig sig slutet av 2018 och innan vi får bekanta oss med ett lovande 2019 så står nyårsafton för dörren. Vi har en Alvargala om hörnet och innan dess är det Bizbuz, 15-17 januari, där vi kommer att hålla i det avslutande seminariet tillsammans med vår samarbetspartner ATEA och prata med våra tre nominerade till årets varumärke; Norrlands Bil, Svedjan ost och Nordsken.

Vi kommer även att samarbeta med Dagar i norr under Smart Marketing Day i mars. Apropå starka varumärken ser vi en härlig utveckling för Skellefteå då fler och fler företag använder sig av platsens positiva dragningskraft. Skellefteås platsvarumärke kan likt tomten bära med sig så mycket mer i sitt namn.

På samma sätt vill vi och har arbetat under det gångna året tillsammans med olika aktörer, lounge med Pwc, lounge och panel på Stadsfesten och Kafelino, lounge på Stadshotellet tillsammans med dem, nomineringslounge med ATEA på Scandic och så vill vi fortsätta- tillsammans med Skellefteås näringsliv vill vi synliggöra värdet av att skapa starka varumärken.

Vi önskar er alla ett  Gott Nytt År!
Hela styrelsen för Marknadsföreningen!