Skip to main content

På Marknadsföreningens lounge, som avslutade Bizbuz-veckan, fick representanter för de tre nominerade till Årets varumärke berätta om sitt varumärkesarbete.

Samtalsledare va Niklas Myhr, Ph.D. Chapman University, och han utgick från kvällens tema ”Hur kan våra lokala varumärken vara med och bygga bilden av det attraktiva Skellefteå?”.

Medverkande i panelen var Peter Jonsson och Alexander Björk, ICA Kvantum, Anna Larsson, Hamncaféet Kåge samt varumärket Skellefteå representerat av Helena Renström, Skellefteå kommun och Patrik Grantås, ny marknadschef på Skellefteå Kraft.

De berättade hur de arbetat med att bygga sitt varumärke, exempelvis hur jobbar med sociala media. Det var sinsemellan tre ganska olika organisationer, med olika produkter och helt olika förutsättningar som jämfördes. Trots olikheterna så fanns många gemensamma synsätt på marknadsföring och kundrelationer.

Ca 45 personer som minglade, lyssnade, frågade och njöt av en semla (tack ICA Kvantum för semlorna!). En trevlig och givande afton var det samstämmiga omdömet.

På Alvargalan fredag 19/1 ska vinnaren av utmärkelsen Årets varumärke presenteras.

Paneldeltagare, från vänster: Niklas Myhr, Anna Larsson, Peter Jonsson, Alexander Björk, Helena Renström och Patrik Grantås.